Since 1997, over 200 sessions of stray images and sound have been organised. Artists, writers, scientists and musicians present work in progress, experiment or present work that doesn't fit into their oeuvre (yet). A specific and unique stage for diverse and hybrid works which don't fit comfortably into galleries or museums.
writer and visual artist, website
Editor of L&F over spijt (18–01–2019)
video, 2006, 5 min
Shown at L&F over spijt (18–01–2019)
Editor of L&F Theatrum Anatomicum (02–02–2018)
Alma reads from her novel that will be published in September.
preview, 8 min
Shown at L&F knalfuif (07–07–2017)
“Pas op. Die lamp staat onder 220 volt.”
Een gloeilamp zwiert rond in cirkels. In de hoek staat een grammofoonspeler beplakt met spiegeltjes, de plaat draait en weerkaatst licht door de ruimte. Aan de muur hangt een deconstructie van een boom, daarvoor zweeft een mobiel. Dit is het atelier van Merijn Bolink, waar hij van een kleine ruimte zijn eigen wereld heeft gemaakt. Het puilt uit van de eigenaardigheden.
“Wat kan ik iedereen aanbieden?”
Merijn pakt een schaal vol dadels en bokkenpoten op. Een kleine groep genodigden mogen deze avond langs twee ateliers, die zijn gekozen door Julia van Mourik en Yeb Wiersma. De aanwezigen hebben geen idee waar ze precies heen gaan. Voor De Waag op de Nieuwmarkt werd verzameld en vanaf daar begon de tocht door Amsterdam naar het eerste atelier.
Written for L&F op atelierbezoek (18–12–2013)
First ever performance of the hit 'Ik heb het koud' (I'm cold) with Gover Meit, before the official launch.
2013, performance, 5 min
Shown at L&F The Flugelbus (01–03–2013)
Alma tells about her father, who wrote the Butterfly Opera together with the Insect Sekt in the Sixties, as a reaction to the use of poison by farmers, when suddenly, two girls in butterfly costumes enter the stage singing and playing, performing a song from this fantastic opera.
With Kirila Kraal and Milena Haverkamp.
2012-1969, opera, 15 min
Shown at L&F Theatrum Anatomicum (11–05–2012)
“Hier, op deze plek, in De Waag, werd voor het eerst in de wereld een mens opengesneden." Ramses, de vierjarige zoon van Julia van Mourik, creatief directeur van Lost & Found, kijkt zijn moeder ongelovig aan.
“Echt?”
Over vijf uur moet ik hier, waar mensen zijn opengesneden, de Vlinderopera opvoeren. Dat is een muziekstuk dat mijn vader meer dan veertig jaar geleden heeft gemaakt met de Insekten Sekte. Een groep kunstenaars uit de jaren 60, die treurden om de langzame verdwijning van de vlinder, protesteerden tegen de geest van die tijd. Met de bladmuziek in mijn hand sta ik in mijn pyjama op tafel in mijn woonkamer. Ik lees de eerste zin hardop: ‘Moeder, waar zijn de vlinders henen?’ Ik zie mezelf kort in de spiegel en besluit dat ik me moet aankleden.
Written for L&F Theatrum Anatomicum (11–05–2012)